Wednesday, April 22, 2009

Bekas calon PKR Penanti akan bertanding semula

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (PKR) Penanti Abdul Rahman Kadir menyatakan hasratnya untuk bertanding semula di kerusi berkenaan sekiranya Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR), memutuskan ada pilihan raya kecil di DUN berkenaan.

Bagaimanapun, kata Abdul Rahman beliau akan menjadi calon sekiranya BN meletakkan bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad sebagai calon mereka.

Beliau tidak menyatakan parti yang akan diwakilinya.

SPR yang bermesyuarat hari ini hanya akan mengumumkan keputusan tersebut pada hari Jumaat depan. Hari yang sama di mana pimpinan BN akan bermesyuarat untuk memutuskan sama ada parti itu akan meletakkan calonnya jika berlaku pilihanraya kecil.

Abdul Rahman menjadi Ketua Pembangkang Pulau Pinang sejak tahun 1999-2004, mewakili PKR.

Menurut Abdul Rahman, yang merupakan ahli seumur hidup PKR dan juga bekas Pengerusi Tetap Umno Permatang Pauh, penyertaannya sebagai simbolik penentangan berterusannya kepada Dr Mahathir yang dikatakan perosak bangsa dan negara.

Dalam pada kata Abdul Rahman, beliau tidak yakin SPR akan mengadakan pilihanraya kecil Penanti.'Mereka ini boleh pusing 360 darjah," katanya tanpa mahu mengulas lanjut.

No comments:

Post a Comment